خیرین مسكن ساز احداث 25 هزار واحد مسكونی را در برنامه دارند
نوشته شده توسط : sasurse

'هادی درفشی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: برنامه امسال تكمیل پنج هزار واحد مسكونی از سوی خیرین مسكن ساز در سطح كشور پیش بینی شده و از مجموع واحدهای در دست اقدام دو هزار واحد مسكونی به اتمام رسیده و دارای سكنه است.

وی افزود: دو هزار دستگاه از خانه های احداثی نیز در مرحله تكمیل انشعابات و در شرف بهره برداری است.

به گفته درفشی، برنامه خانه های احداثی خیرین مسكن ساز در مجموع یك میلیون و 680 هزار متر مربع مساحت دارد كه فعالیت در این زمینه از سال 1387 آغاز شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسكن ساز كشور تصریح كرد: خانه های دردست اقدام این تشكل 10 تا 15 درصد ارزانتر از خانه های مهر تحویل بهره برداران واجد شرایط می شود كه این امر نقش مهمی در تامین مسكن اقشار هدف دارد.

وی اضافه كرد: خیرین مسكن ساز به طور متوسط 50 درصد از منابع مورد نیاز را فراهم می كنند و بقیه منابع ازتسهیلات بانكی مسكن مهر فراهم می شود.

درفشی یادآور شد: امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 1358 فرمان افتتاح حساب 100 ویژه تامین مسكن محرومان را صادر كردند و به دنبال آن بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نیز تاسیس شد، اكنون نیز با بهره گیری از منابع این حساب در جهت برطرف ساختن نیاز مسكن محرومان با كمك خیرین در شهر و روستا مسكن سازی صورت می گیرد.

وی گفت: اكنون دفاتر خیرین مسكن ساز علاوه بر فعالیت در 31 استان كشور تعداد 100 شعبه نیز در شهرستانها دایر كرده و به این ترتیب پوشش گسترده ای در سطح كشور دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بعضی از مراجع عظام تقلید از جمله آیت الله ناصر مكارم شیرازی اجازه مصرف سهم امام در تامین مسكن محرومان را صادر كرده اند و مقلدین ایشان هم می توانند در این ارتباط وجوهات خود را برای ساخت و ساز در این بخش اختصاص دهند.

درفشی افزود: مساله مهم برای ساخت و ساز مسكن ویژه محرومان تامین زمین مورد نیاز است و تلاش می شود اراضی در داخل شهرها فراهم شود تا مشكل تاسیسات زیر بنایی و هزینه های بالا سری نداشته باشند.

انجمن خیرین مسكن ساز كشور در سال 1383 تاسیس شد و در سال 1385 تحت پوشش بنیاد مسكن انقلاب اسلامی قرار گرفت ، اما دارای تشكیلات حقوقی مستقل است .

اقتصام ** 1559/1594





:: برچسب‌ها: پاییز , گل , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: